torsdag 12 november 2009

Andra kursen igång!

Det ska bli intressant att få veta mer om språk och kommunikation. Det är en väsentlig del i livet. Jag minns min morfar, som efter en stroke miste sin talförmåga. Det var en större mental påfrestning att mista språket jämfört med de fysiska hinder som uppstod av stroken. Han blev sig aldrig riktigt lik efter det. Jag minns också när barnen som riktigt små berättade något och jag inte förstod, vilken frustration det var för oss. Sen var glädjen desto större när vi lyckades reda ut vad det var som hon ville ha sagt.
Kursintroduktionen igår kändes rättså meningslös. Det jag fick reda på där hade jag redan läst på Disco. Föreläsningen idag kändes som om den var på en annan nivå än där jag är. Mycket svåra begrepp! Föreläsaren kan säkert väldigt mycket men jag kunde inte tillgodogöra mig så mycket. En del saker var intressanta i alla fall. Ser fram emot en intressant och, förhoppningsvis, givande kurs. //Charlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar