söndag 29 november 2009

Litteraturseminarium och rollspel!

Då har vi klarat av ännu ett litteraturseminarium! Tyckte diskussionen vi hade i tvärgruppen var väldigt givande. Jag hade gärna haft mer tid i gruppen. Vi gick laget runt och diskuterade lite efter varje person. En del ämnen berörde mer och där fastnade vi ibland lite väl länge vilket fick till följd att vi fick stressa igenom de sista frågorna, tyvärr. Jag tog på mig fokusrollen och försökte driva på men med facit i hand skulle vi nog ha gjort lite annorlunda. Varje person hade kunnat gjort en kort redogörelse och att vi, efter alla fått sagt sitt, hade diskuterat de frågor som verkade beröra oss mest. Nåväl, man lär så länge man lever....
När det gäller sammanfattningen i klassrummet tror jag att det varit bättre om varje grupp gått fram och ställt sig. Jag tycker att det blir mer fokus då. Sammanfattningsvis var det ett givande seminarium, tycker jag. Kul att få diskutera med några andra än med studiegruppen, det blir lite nytt och fräscht.(Inget ont om vår studiegrupp men ombyte förnöjer...)

Vad gäller vår gestaltande examination så tyckte jag det var toppenkul! Blev något stressad när Paulas änglar begärt att få starta, lite svårt att matcha sig med dem! De bjöd oss på ett fantastiskt skådespel som jag njöt av att få se. Vårt rollspel gick också bra och det var kul att få jobba på ett helt annat sätt. Vi har fått oss många glada skratt då vi planerat och övat. Roligt att få se varandra i ett annat sammanhang och skönt att inte allt behöver vara så gravallvarligt.

3 kommentarer:

  1. Man lär sig ju mer hela tiden och genom olika saker vi är med om, men det är bara att ta med dig detta till nästa tillfälle. Det kommer nog att sluta med att vi är proffs tex på litteratur seminarier ;)Jag håller helt med dig om att det är väldigt givande med blandade grupper. Roligt med lite nytt och fräscht "blod"...

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj vilka proffs vi ska bli! Man kan bara bli bättre men fullärda blir vi förhoppningsvis aldrig. Det hade ju varit tråkigt att vakna en dag och känna att man redan kan allt. Livet är väl till för att vi ska lära oss massa saker?!!

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte att det gick jättebra för oss! :) Tycker också att det är bra att vi inte bara gör uppgifter skriftligt, det är bra att skratta också! :)

    SvaraRadera