torsdag 19 november 2009

Workshop Kropp och röst

Jag ursäktar för ett sent inlägg men jag har inte kunnat logga in på bloggen av okänd anledning.

Måste säga att båda föreläsningarna var otroligt bra, läraren var engagerad och visade med tydliga exempel. Blev helt fast i föreläsningarna!

Helt otroligt egentligen hur mycket man använder sig av kroppsspråket och vad det kan sända ut för signaler (ex. arg, ledsen, glad) till någon annan. Det var väldigt roligt att få prova på att använda kroppspråket och rösten medvetet. Tyckte det var svårt att göra på ett visst sätt eftersom kroppspråket är något jag egentligen inte tänker på så mycket. Tänk så mycket budskap som man sänder ut genom kroppen! Väldigt givande lektioner!

2 kommentarer:

  1. Ska bli roligt att få hjälpa varandra med kroppsspråket under dramaprocessen. En del saker vet jag om att jag gör men många signaler har jag antagligen inte en aning om.

    SvaraRadera
  2. Det ska bli en utmaning att få leka och utforska vårt kroppsspråk under uppbyggnaden av vårta rollspel.

    SvaraRadera