torsdag 19 november 2009

Kropp och röst

Härligt att få lyssna till två lärare som brinner för det de gör!! Både Ann-Louise och Petra fick mig att våga gå lite utanför min bekväma zon. Tänk vad mycket man kan säga utan att använda sina ord! Det svåraste var att gå ihopsjunken, inte möta med blicken eller vilja hälsa!! Helt tvärtemot som jag är i vanliga fall. Jag har ett stort behov av att få möta människor och se dem i ögonen, det är oerhört viktigt.
Bilden med skattkistan, sändare och mottagare och bruset som kan störa var något som gav klarhet!

Idag har vi suttit och funderat på vårt drama, skrivit repliker och pratat om hur vi ska vara. Vi har fått många glada skratt, känns som en rolig och utmanande uppgift! Det är lätt att veta hur jag vill att dramat ska vara men inte alltid lika lätt att verkligen få ut det jag vill visa. Ska öva på måndag så får vi se hur det går!

3 kommentarer:

  1. Det här med blicken och att möta andra tror jag (i alla fall ur mitt eget perspektiv) har mycket med att göra vårt förra yrke inom handeln. Där är det så självklart att möta blicken och säga hej, även för oss okända människor.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är rätt viktigt att prova på kroppspråket "ihopsjunken, inte möta blicken osv". Det kan nog ge en inblick i hur andra människor känner sig och kan också ge förståelse för varför de just har det kroppspråket. Men jag håller med dig, det var jättesvårt!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att vi slår ett slag för att vi skall sträcka på oss och vara stolta för att just du är du och vi är vi <333
    Vi är alla unika och värdefulla var och en och ska vara stolta över det!

    SvaraRadera