onsdag 25 november 2009

Läs, skriv och matematiksvåigheter.

Vilken bra föreläsning. Det gick så fort att det inte kändes som vi satt i tre timmar. Cecilia var verkligen en bra föreläsare som tog upp ett väldigt intressant ämne. Jag tycker att hon var lätt att lyssna på för att hon använde ett språk som alla kunde förstå. Jag tyckte om boken som hon har skrivit tillsammas med Birgitta Kullberg. Jag tyckte att den var bra och lätt att läsa. Det är ett viktigt ämne som jag tror är bra att uppmärksamma så tidigt som möjligt. Om man kan ställa en diagnos så tidigt som möjligt tror jag att det är lättare att kunna hjälpa barnen. Jag fick många bra tips som man kan använda sig av.

1 kommentar:

  1. Vi fick väldigt många bra tips. Tyvärr upptäcks inte läs- och skrivsvårigheter i tid, och många barn går tyvärr igenom skolan med dåligt självförtroende. Genom denna föreläsning fick vi bra tips för att kunna hjälpa dem i tid!

    SvaraRadera