tisdag 17 november 2009

Barn och ungas skriftspråkutveckling och Språk och identitet, tisdag 17/10.

Nu har man varit på ytterligare två föreläsningar med en oinspererande föreläsare som hade ett för högt tempo så man inte hinner med. Inte lyssnade på våra önskningar om att få materialet som föreläsningarna bygger på och inte gav några ordenliga svar på frågorna som ställdes. Därför kan jag förstå att inte så många var inspererade till att gå på föreläsningen som var efter lunch. Annars tycker jag att Svensson är en bra bok och det är intressant att läsa om språk och skriftspråk. Att läskunnighet och läsförståelse betyder så mycket för varje människa. Vilken betydelse språket har för varje människas utveckling.

1 kommentar:

  1. Vi var ju några av de tappra som ”överlevde” hela föreläsningen men jag tycker ändå att jag har fått tillfälle att reflektera och tänka över det jag har läst.

    SvaraRadera