måndag 16 november 2009

Språkutveckling

Som jag skrev i mitt förra inlägg så tycker jag detta är otroligt intressant. Tycker Svenssons bok är så bra skriven och jag känner jag vill bara läsa mer, lära mig mer. Både som förälder och som blivande förskollärare. Så jag har sökt lite på nätet och funnit en del "matnyttigt"
Angående föreläsningarna vi haft så kan jag tyvärr inte säga dem varit så inspirerande till att vilja utöka kunskapen. På frågor som gruppen ställt har vi fått svar som inte berört frågan eller som bara lämnat fler frågetecken. På önskningar om att få vissa delar av materialet som föreläsningen byggt på fick vi ett oförstående. Då det sades att det skulle komma 15 viktiga punkter försökte vi alla hänga med och skriva då de revs av i ett tempo utan dess like. När en kursare bad om lite lugnare tempo så var det helt plötsligt inte viktiga??
Ett så här viktigt och intressant ämne faller oss ur händerna. Vi lägger ned både mycket energi och tid på våra studier. Vi tar dyra lån för att nå våra mål och att då mötas av en föreläsare i retorik som gör något helt annat än övertygar oss??
Ser med stor entauism fram emot onsdagen med en ny föreläsare som jag hoppas vänder båten på rätt köl för oss igen så denna månaden slutar med ny och givande kunskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar