onsdag 18 november 2009

Workshop, röst och kropp

Har under dagen varit på två workshops, ett med Ann-Louise och ett med Petra. Båda var väldigt bra och roliga. De gav en djupare in blick om vad mycket kroppsspråket betyder för hur budskapet och innehållet tolkas. Vi gjorde övningar som var kreativa och lättsamma. Jag tycker att både Ann-Louise och Petra är väldigt bra talare och hade lätt för att fånga sin publik. Jag hade inte tråkigt en sekund idag och jag känner att jag har fått nya erfarenheter, som jag skall ta med mig i olika möten med människor!

Efter lunchen så träffades vi i studiegruppen, och började fundera på vilken situation och vilka karaktärer vi skall gestalta och förmedla i vårt roll spel. Det känns spännande att få vara med och skapa två rollspel om kommunikation. Undra vilket rollspel som kommer att bli lättast? Det som innehåller bristande kommunikation eller det som innehåller bra kommunikation? Detta återstår att se…


Ikväll blir det till att läsa om skrivprocessen inför föreläsningen imorgon.

1 kommentar:

  1. Man fick mycket bra info och tips som man kan ta med sig! Det ska bli kul att se hur rollspelet går :)

    SvaraRadera