onsdag 18 november 2009

Workshops om röst och kropp

Wow! Vilken kovändning! Mer inspirerande och givande "föreläsningar" får man nog leta efter. Tänk att få haft någon av dessa två som föreläsare i retoriken.. WOW!!

Många nya insikter, både på mig själv men även på andra. Showapa som jag är så tog jag givetvis chansen att stå i mitten och gestalta. Gjorde en karaktär som ligger mil ifrån mig själv. Men av bedömningen på vad kursarna såg gjorde jag den bra. De såg med andra ord det jag ville förmedla.
Det är oerhört intressant hur mycket man kan förmedla med sin kropp och hur mycket rösten betyder. Annlouise gestaltade 3 olika sätt att kommunicera. Alla tre sätten har vi mött lärare som är/gör. Petra gjorde så vi satt i mindre grupper och var på olika vis mot varandra. Det var både jobbigast att bli och vara ignorerande.

Nu ska vi i studiegruppen gestalta två sätt av komminukation. God och dålig. Spännande!

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det kan vara spännande att vara i en situation där man blir ignorerad nu efteråt. Då kanske man kan lägga märke till hur de människorna gör när de ignorerar något man har att säga. Kroppspråket kan bli spännande att se!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte att dessa lektioner var riktigt spännande och roliga. Det som jag tyckte var svårt var under den övningen som vi helt skulle ignorera den som berättade. Jag ville ju så gärna lyssna på vad det var dom berättade så jag fick ha blicken åt ett annat håll men ändå tjuvlyssna lite på historien.

    SvaraRadera