söndag 29 november 2009

Litteraturseminarie och gestaltande examination

Känns skönt att vi nu är klara med dessa delmoment. Båda formerna har varit givande att jobba med. Just min egen frågeställning till litteraturseminariet var svår att välja, då jag tycket att det fanns mycket intressant att diskutera ur böckerna. Just därför så var det roligt att få ta del av alla andras frågor, då många utav de var sådant som jag själv har tänkt på. Det är även spännande att få ta del av alla de olika vinklar som tankar kan ta. I min grupp kunde vi ”klumpa ihop ” våra femton frågor till tre olika grupper och skapa nya frågor till dessa.

Den gestaltande examinationen gick bra och vi alla blev godkända. Jag kan erkänna att i början när det stod drama på schemat så kunde jag känna mig lite obekväm. DRAMA…måste jag vara rolig då?!? Kan säga att skulle jag senare få syn på drama på schemat skulle det inte avskräcka mig. Jag tycker att det här har varit ett väldigt roligt och givande sätt att arbeta på. Det har helt klart gjort att jag är mer medveten om andras och mitt eget kroppsspråk, och jag tror att det är nyttigt att få öva på detta praktiskt.

3 kommentarer:

  1. Men du var rolig Erica. :-) Var svårt att inte fnissa åt er.

    SvaraRadera
  2. Håller med om att diskussionerna i grupperna var otroligt givande! Tycker att alla hade formulerat intressanta frågor.
    Det var kul att få spela "mot" dig i dramat men jag föredrar nog vår vanliga umgängesform med ögonkontakt!!

    SvaraRadera
  3. Ja visst var det roligt att få ta del av allas tankar och frågor! Jag föredrar också vårt vanliga sätt att umgås på =) Var väldigt svårt att spela så ointresserad. Kul att jag har bjudit dig på ett litet leende Åza!

    SvaraRadera