tisdag 24 november 2009

Läs-, skriv och matematik svårigheter


Vilken toppen dag!!!

Föreläsningen som Cecilia höll idag om läs-, skriv och matematik svårigheter var helt kanon. Hon var verkligen en inspirerande person och det kändes som lyx att få sitta där och lyssna och få ta del av hennes enorma kunskap. Tror nästan att jag har fått lita av en ny idol idag…i alla fall så sporrade hon mig starkt till att vilja lära mig mer.
Bild av Fr Antunes från http://www.flickr.com

Ämnet i säg är ju inte något glatt eller lätt ämne men hon visade väl att det finns många sätt och hjälpmedel att ta till. Jag gillade även att hon med olika experiment hjälpte oss att få en större inblick i hur det är att ha dessa problem. Jag tror absolut att om man har kunskap om och förståelse kring dyslexi och dyskalkyli kan man lättare hjälpa de eleverna som kämpar med detta.

Sedan något mer som förgyllde min dag…SOLEN! Helt underbart att man fick se att den faktiskt finns bakom molnen.

Under eftermiddagen så arbetade vi vidare med vårt rollspel. Det börjar arta sig nu =)

3 kommentarer:

  1. Håller helt med dig! Vilken underbar människa! Hon smittade av sig med all sin kunskap, tänk att vara så engagerad när man arbetat så många år! Det är något att sträva efter!
    Solen har vi längtat efter! Skönt att slippa dra på alla regnkläder inför cykelturen!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Härligt med fint väder men tyvärr höll det inte i sig!

    Tycker att de tipsen vi fick på föreläsningen var jättebra! Tror att det kan vara bra att ha den kunskapen även om man inte är lärare. Den är bra att ha när man arbetar med alla människor i olika situationer.

    SvaraRadera