torsdag 19 november 2009

Skrivprocessen

En kanonbra föreläsning av Olle idag. Han använde sig av kommunikation, ville få oss delaktiga! Hade ett ödmjukt sätt men gav ändå klarhet om det vi läst i boken. Positivt också att kunna få materialet på disco (som vi blivit "bortskämda" med i förra kursen). Jag tyckte det var svårt att bara komma på en barndomslek så där på en gång. Nyttigt att få känna hur man ofta arbetar på skolan. För en del kommer det massor av berättelser på en gång medan det för andra inte kommer några idéer alls. För mig fortsatte processen efteråt och jag hade nog haft lättare för att skriva något nu, i lugn och ro hemma. Jag tycker det är väldigt skönt att skriva men har svårt att vara kreativ "på beställning". Ibland sprudlar idéerna och papperet räcker inte till, dessa dagar är det lätt att vara kreativ i skrivandet. Detta är något som jag tar med mig efter den här dagen.

1 kommentar:

  1. Olle var toppen, han skapade verkligen intresse hos mig för det han pratade om. Jag hade ju tur att under skriv övningen på en gång fyllas av minnen som bara ville komma ut…hade nog gärna kunnat skriva lite mer och hade kanske lite problem med att få pappret att räcka till =) Håller med dig om att jag tror att vi nästa blev lite bortskämda under förra kursen och jag uppskattar verkligen att Olle la ut föreläsningsmaterialet på DiSco

    SvaraRadera